خانواده

آشنایی با روش تهیه‌ی سالمون کبابی با لیمو و سبزیجات

ماهی را با شوید، جعفری و ترخون مزه دار کرده و به صورت درسته در فر می پریم.

 

آشنایی با روش تهیه‌ی سالمون کبابی با لیمو و سبزیجات

مواد اولیه:

یک و نیم کیلوگرم سیب زمینی

به میزان لازم نمک

به میزان لازم فلفل سیاه

به دلخواه رازیانه

به میزان لازم روغن زیتون

۱ دسته شوید

۱ دسته جعفری

۱ دسته ترخون

۲ عدد لیمو

۱ عدد ماهی سالمون

روش تهیه:

ماهی را با شوید، جعفری و ترخون مزه دار کرده و به صورت درسته در فر می پریم. نکاتی در رابطه با تهیه ی سالمون کبابی با لیمو و سبزیجات: سیب زمینی ها را تمیز شسته و آن ها را به شکل حلقه های نیم سانتی متری برش بزنید. می توانید در صورت تمایل از ۶ عدد رازیانه کوچک استفاده کنید. آن ها را طولی خرد کنید. از یک ماهی سالمون به وزن تقریبا دو و نیم کیلو گرم استفاده کنید. داخل شکم ماهی را خالی کرده و فلس های آن را جدا کنید. در ادامه روی بدن آن از هر ۲ طرف، ۶ عدد برش مورب عرضی به عمق ۲ سانتی متر بزنید. فر را از قبل تا آخرین درجه حرارت آن گرم کنید. یک سینی فر بزرگ که سالمون در آن به خوبی جا شود انتخاب کنید (می توان ماهی را به شکل اریب هم در سینی گذاشت).حلقه های سیب زمینی را در سینی فر پخش کنید و به آن ها نمک و فلفل سیاه بزنید.

(در صورت استفاده) رازیانه ها را روی سیب زمینی ها ریخته و کمی روغن زیتون به تمامی آن ها بزنید. نیمی از برگ های شوید، جعفری و ترخون را جدا کنید. پوست لیمو ها را روی آن ها رنده کنید و بعد آن ها را خرد کنید.به ماهی (به خصوص داخل برش های روی آن) کمی نمک و فلفل سیاه بزنید. بعد سبزیجات لیمویی خرد شده را در برش ها بگذارید. روی ماهی روغن زیتون بمالید و ماهی را روی لایه ی سیب ز مینی ها بگذارید.

یکی از لیمو ها را حلقه حلقه برش بزنید و به همراه بقیه ی سبزیجات در شکم ماهی بگذارید.ماهی را برای ۱۵ دقیقه در فر بپزید. سپس حرارت فر را به ۱۸۰ درجه سانتی گراد کاهش داده و ماهی را برای حدود ۳۰ دقیقه دیگر تا زمانی که نرم و مغز پخت شود، بپزید.آب لیموی دوم را به همراه مقداری روغن زیتون روی ماهی بریزید و آن را سرو کنید.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا