مراقبت پوست و مو

روش های داشتن صورتی استخوانی و رهایی از ترس عمل جراحی

شاید تنها راهی که برای استخوانی کردن صورت به ذهن شما می رسد، عمل جراحی است. اما این طور نیست. راه حل های ساده تری برای داشتن صورتی استخوانی و زیبا بدون عمل جراحی وجود دارند که می توانید برای لاغر و استخوانی کردن صورت خود از آن ها استفاده کنید. ورزش، تغذیه سالم و مناسب و استفاده از داروهای گیاهی می توانند شما را در رسیدن به اینکه چگونه صورتی استخوانی داشته باشیم، کمک کند. ضمن این که نه تنها ضرر و آسیبی به بدن شما نمی رسانند بلکه فواید بسیاری نیز با خود به همراه دارند. برای آشنایی بیشتر با روش های داشتن صورتی استخوانی با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

چگونه صورتی استخوانی داشته باشیم؟

قبل از انجام هرکاری و اجرای هر دستورالعملی باید نکاتی را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن در بین روش های داشتن صورتی استخوانی توجه کنیم دلیل پر بودن و درشت بودن صورتمان است. اگر صورت شما به طور ژنتیکی پر است، همین جا مکث کنید و دیگر ادامه ندهید زیرا در آن صورت استخوانی کردن صورت کمی مشکل به نظر می رسد و می توان گفت شاید حتی راهی برای آن وجود ندارد. دلیل دیگری که ممکن است باعث پر بودن صورت شما شود، چاقی کل بدن شماست. اگر این طور است پیشنهاد می کنیم با یک رژیم غذایی مناسب و ورزش سعی در تناسب تمامی اندام های بدن خود داشته باشید نه فقط صورت! گاهی این چاقی به جایی می رسد که باعث تجمع چربی ها خصوصا در ناحیه گردن می شود که متاسفانه این چربی ها دیر آب شده و در مقابل ورزش و رژیم غذایی نیز بسیار مقاوم هستند. پس باید تلاش بیشتری برای انجام این کار داشته باشید. اما اگر چاقی فقط در ناحیه صورت شما دیده می شود، می توانید با استفاده از حرکات صورت و داروها و ضمادهای گیاهی این مشکل را بر طرف سازید. البته دقت داشته باشید برای رسیدن به نتیجه مورد نظر باید صبر داشته و راهکارهای بیان شده را با حوصله و به صورت مداوم انجام دهید زیرا هیچ کاری بدون تلاش و صبر به نتیجه نمی رسد.

چگونه صورتی استخوانی داشته باشیم؟

ورزش

اولین قدم و پرطرفدارترین آن ها برای استخوانی شدن صورت، ورزش کردن است. ورزش باعث سفت شدن عضلات صورت شده و آن را استخوانی تر نشان می دهد. ورزش را باید با یک رژیم غذایی سالم دنبال کنید. در این حالت در صورت لاغر شدن، پوست شما افتاده و چروک نخواهد شد. ورزش صورت را به چند روش می توانید انجام دهید که در ادامه می خوانیم.

ورزش

یوگای صورت

با یوگای صورت نه تنها می توانید صورت لاغر و استخوانی داشته باشید بلکه به شما کمک می کند تا جوان تر نیز به نظر برسید. برای انجام این کار سر خود را پایین نگه داشته و عمیق نفس بکشید.

یوگای صورت

تکرار واژگان سیب و هلو

سعی کنید دو واژه سیب و هلو را در فاصله های زمانی مختلف تکرار کنید. تکرار این دو کلمه باعث فعال شدن گونه ها و دهان شده و تعداد زیادی از ماهیچه های این بخش را درگیر خود می کند.

تکرار واژگان سیب و هلو

جویدن آدامس

جویدن آدامس نیز یکی از راه هایی است که می تواند بسیاری از عضلات صورت را درگیر کند. اگر علاقمند به آدامس جویدن باشید، این کار برای شما سخت نخواهد بود. فقط توجه داشته باشید که آدامس های بدون قند مصرف کنید تا سلامتی شما نیز حفظ گردد.

جویدن آدامس

ورزش دهان

تا جایی که می توانید دهان خود را باز کنید و پس از چند ثانیه آن را ببندید. این کار باعث منقبض شدن و شل شدن عضلات شما می شود. این کار را ۳ مرتبه در فواصل زمانی مختلف و در هر مرتبه ۳۰ بار تکرار کنید.

ورزش دهان

استفاده از گیاهان جمع کننده اندام

یکی دیگر از روش های داشتن صورتی استخوانی این است که می توانید بخور بگیرید. بخور گیاهان قابض می باشد. این گیاهان خاصیت جمع کنندگی پوست را داشته و به لاغر شدن صورت کمک می کنند. از جمله این گیاهان می توان به پوست انار، پوست درخت بلوط، برگ خشک سماق و گلنار اشاره کرد. برای انجام این کار مقداری از گیاهان نام برده را در آب ریخته و بجوشانید. سپس از آن برای بخور دادن استفاده کنید.

استفاده از گیاهان جمع کننده اندام

آب درمانی

آب درمانی نیز یکی از روش های داشتن صورتی استخوانی می باشد. برای این کار سعی کنید صورت خود را با آب خنک بشویید. این کار علاوه بر لاغر شدن به شفاف شدن صورت شما نیز کمک می کند. همچنین می توانید از یک حوله مرطوب برای انجام این کار استفاده نمایید. یک حوله را خیس و سرد نمایید. سپس برای چند دقیقه اجازه دهید بر روی پوستتان بماند تا سردی آن در صورتتان نفوذ کند.

آب درمانی

ضماد گل و سرکه

استفاده از ضماد گلنار و ضماد گل سرخ نیز می تواند در داشتن صورتی استخوانی و زیبا بدون عمل جراحی تاثیر داشته باشد. برای تهیه ضماد پودر یکی از گیاهان معرفی شده را در مقداری آب جوشانده و کمی سرکه به آن اضافه کنید. سپس خمیر به دست آمده را بر روی پوست صورت خود بمالید. مقدار پودر و ضماد بستگی به اندازه صورت شما دارد.

ضماد گل و سرکه

تاثیر کرم های آرایشی و لیپوساکشن برای لاغری صورت

یکی از سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از دوستان ایجاد شود، تاثیر کرم های چاق کننده و لاغرکننده می باشد. شاید استفاده از کرم ها ساده ترین راه برای لاغر کردن صورت به نظر برسد. اما باید بدانید در اغلب موارد این کرم ها هیچ تاثیری ندارند و یا تاثیر آن ها کاملا موقتی می باشد. از این رو بهتر است اصلا به دنبال استفاده از این مواد نباشید. لیپوساکشن نیز عمل جراحی زیبایی است که بر روی اندام های اطراف صورت مانند گردن، گونه ها و چانه انجام می شود. این راهکار شاید شما را به خواسته تان برساند اما قطعا مانند هر عمل جراحی دیگری مشکلات و عوارض جانبی خود را دارد. اگر قرار است از این روش استفاده نمایید، بهتر است به عنوان آخرین راه چاره به آن نگاه کنید و از ابتدا فکر خود را درگیر آن نکنید و به روش های طبیعی برای اینکه چگونه صورتی استخوانی داشته باشیم، فکر کنید.

چگونه صورتی استخوانی داشته باشیم

نکات تکمیلی برای استخوانی کردن صورت

۱٫ رژیم غذایی سالم زیر نظر دکتر تغذیه

۲٫ ورزش های هوازی

۳٫ مصرف فیبر و سبزیجات سبز

۴٫ حذف غذاهای حاوی قند و چربی از رژیم غذایی

۵٫ عدم مصرف الکل

۶٫ کاهش مصرف غذاهای نفاخ و بخاردار

نکات تکمیلی برای استخوانی کردن صورت
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا