آرایشگاه ایلدختمراقبت پوست و مو

ماسکهایی برای سلامتی پوست

مطالب زیادی راجع به ماسکهای پوست در زیباشو دات کام قرار دادیم در این پست نیز طرز تهیه ی ماسکهایی برای سلامت و صاف شدن پوست،لوسیونی برای پاهایی که مبتلا به قارچ هستند ؛برای پوستهای خشک و ماسکی برای زیبایی دور چشم تهیه دیدیم امیدواریم مورد استفاده تان باشد.

beauty-mask

ماسک پرتقال مناسب برای پوست‌های خشک

مواد لازم:
آب پرتقال تازه ۱ قاشق غذاخوری
پودر جوانه گندم ۱ قاشق مرباخوری
روغن جوانه گندم ۵ قطره
روش تهیه:
پودر جوانه گندم را در آب پرتقال تازه حل کنید و روغن جوانه گندم را به آن بیافزایید‌. سپس به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست تمیز قرار دهید. این ماسک جهت طراوت و شادابی پوست‌های خشک بسیار مناسب است و انجام آن هفته‌ای ۲ مرتبه توصیه می‌شود.
تونیک جهت پاک کردن دور چشم

مواد لازم
به‌دانه ۱ قاشق غذاخوری پر
آب دوسوم لیوان
عرق گل‌بهار ۲ قاشق غذاخوری
طرز تهیه
به‌دانه را به مدت ۵ دقیقه در آب‌جوش قرار داده تا کاملا لعاب بیندازد. سپس این مایع لزج را از صافی عبور دهید پس از سرد شدن به آن عرق گل‌بهار اضافه نمایید. این تونیک ملایم را می‌توانید برای تمیز کردن پوست اطراف چشم به کار ببرید. از خواص دیگر این تونیک کاهش تورم و پفک آلودگی اطراف پلک‌ها است و برای دستیابی به نتیجه مطلوب لازم است این تونیک دارویی دو بار صبح و شب به اطراف چشم مالیده شود.
لوسیون مخصوص پاهای مبتلا به قارچ

مواد لازم:
دارچین ۱ گرم
مرزن‌جوش ۱ گرم
الکل(۷۰ درجه)۳۰۰ سی‌سی
روش تهیه:
۱ تکه چوب دارچین در حد ۱ گرم را به همراه مرزن‌جوش در الکل بریزید، حداقل ۲۳ ساعت بماند سپس جهت درمان محلول فوق را روزی ۱ مرتبه به روی پاها و بین انگشتان پاها با پنبه‌ بزنید و پس از آن خاک رس سفید را به صورت پودر روی موضع آلوده بپاشید و تا روز بعد که این کار تکرار می‌شود، پودرها روی موضع بماند. این کار را حداقل به مدت ۲-۳ هفته ادامه دهید تا نتیجه کار را ببینید.
ماسک شیرین بیان و موز برای پوست صاف و شاداب

مواد لازم
پودر شیرین‌بیان ۱ قاشق مرباخوری پر
موز له شده یک‌دوم متوسط
عسل ۱ قاشق مرباخوری
زرده تخم‌مرغ ۱ عدد
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
طرز تهیه:
پودر شیرین‌بیان را در ۱ قاشق غذاخوری گلاب حل‌کنید و نصف موز را که کاملا له شده است به آن بیافزایید.
سپس زرده تخم‌مرغ را با آن مخلوط و در نهایت عسل را بیافزایید. این ماسک جهت پوست‌های خشک و پیر مناسب است. اگر به مدت ۲ ماه و هفته‌ای دو بار از آن استفاده کنید، می‌توانید پوستی شاداب‌تر و صاف‌تر داشته باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا