تزئین حنا

چگونه جشن حنابندان خود را به شکل امروزی برگزار کنیم؟

مراسم حنابندان در این دوره و زمانه بیشتر جای خود  را به پارتی‌های گودبای مجردی داده است، اما افرادی هم هستند که دوست دارند درمراسم ازدواج خود سنت‌های قدیمی را نیز به جا بیاورند. سنت‌هایی که می‌توان با شکل و شمایل امروزی برگزار کرد و جذابیت بیشتری به آن داد.

جشن حنابندان معمولا یک روز قبل از مراسم عروسی و در خانه‌ی پدر عروس برگزار می‌شود. عادت است که در این مراسم دوستان و آشنایان نزدیک عروس و داماد دور هم جمع می‌شوند و جشن کوچکی را به پا می‌کنند تا خاطره‌ی خوبی برای عروس خانم باشد، البته اگر به گریه انداختن عروس خانم در پایان مراسم را در نظر نگیریم.

این مراسم ریشه در اعتقادات مذهبی ما دارد. حنا مالیدن در اسلام به دلیل اینکه از منظر طب سنتی برای بدن مفید است، بسیار توصیه شده است. شاید برای همین است که در این مراسم به دستان عروس حنا می‌مالند.

اولین کاری که باید برای مدرن کردن مراسم حنابندان خود باید انجام دهید این است که به جای خانه‌ی پدری، یک مکان جالب‌تر و حتی ویژه برای اینگونه مراسمات پیدا کنید. اگر چنین امکانی ندارید، حداقل سعی کنید خانه‌ی خود را به روش‌هایی که در ادامه آمده است، تزیین کنید.  

تالار هایی هستند که برای برگزاری مراسم حنا سالن‌های جداگانه‌ای را درنظر گرفته‌اند. این سالن‌ها تزیینات ویژه‌ای برای مراسم حنابندان دارند. همانطور که می‌دانید رنگ قرمز عضو جدانشدنی مراسم حنابندان است.

شاید بیست سال پیش دختر خانم‌ها و اقا پسرها بدون اینکه همدیگر را ببینند با هم ازدواج می‌کردند اما امروزه این دختر و پسر ها هستند که با تکیه بر استعداد ها و هوش خود، زندگی آینده‌شان را انتخاب می‌کنند.

همین شرایط باعث شده تا جشن‌های حنابندان امروزی نیز رنگ و بوی تازه‌ای به خود بگیرند. نگران نباشید. قرار نیست سنت‌های قدیمی را زیر پا بگذاریم. تنها کاری که انجام می‌دهیم این است که مراسم‌های قدیمی‌مان را کمی شیک‌تر برگزار می‌کنیم.

مراسم حنابندان
مراسم حنابندان
مراسم حنابندان
مراسم حنابندان

اصلی‌ترین سنت جشن حنابندان این است که به دستان عروس خانم حنا می‌مالند. در این مورد می‌توان به جای طرح‌هایی که ظاهر نامناسبی به دستان دختر خانم می‌دهد، از مدل‌های جالب‌تری استفاده کرد.

طرح حنا

در طراحی و نقش حنا سه سبک عربی، هندی و ساده وجود دارد که می‌توانید از این مدل‌ها برای زیباتر شدن دستان‌تان استفاده کنید.

این نقش‌ها علاوه براینکه تصویر مدرنی از شما را در ذهن مهمانان ایجاد می‌کنند،  سنت حنا گذاشتن مراسم حنابندان را هم خیلی دلپذیر خواهد نمود. البته نگران نباشید رنگ حنا خیلی زود و بعد از چند بار استحمام از بین می‌رود.

نقش حنا

طبق عادتی که چند سال اخیر مرسوم شده، باید یک یادگاری و به اصطلاح گیفت به مهمانان هدیه بدهید. از آنجایی که مراسم شما متفاوت و منحصر بفرد است، هدیه‌ای هم که به دوستان خود می‌دهید باید متفاوت باشد.

گلی که از حنا درست شده، هدیه‌هایی که نام شما روی ان حک شده یا هدیه‌های مدرن دیگری که همیشگی هستند و نباید دور انداخته شوند، انتخاب مناسبی برای‌تان خواهد بود. تصاویری که در ادامه آمده است، می‌تواند برای درست کردن هدیه کمک‌تان کند.

پیشنهاد می‌کنم برای دختران دم بختی هم که به مراسم دعوت شده‌اند، یک دستبند یا گردنبند درست کنید که روی آن نوشته شده هنوز مجردم،  مطمئنا خوش‌شان خواهد امد.

هنوز مجردم
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا